Ahad, 25 Januari 2009

Sore Tahun Baru Cina, Tahun Lembu 2009

Melihat perkembangan politik semasa di Malaysia, sebahagian rakyat Pribumi Malaysia sedang asyik dengan keterbukaan dan kebebasan politik baru Malaysia hingga lalai dengan permainan kuasa-kuasa ghaib Cina Nanyang yang sedang menyucuk jarum huru hara dalam politik Malaysia.

Sebagai usaha kecil untuk membawa kesedaran kepada permainan kuasa belakang selimut ini, blog ini dibuka untuk menyiarkan satu usaha menterjemahkan buku "Lord of the Rims" karangan Sterling Seagrave.

Terjemahan ini dimuat turun dari satu pautan yang tersiar di Forum MyKMU pada tahun 2007. Selepas berjaya memahami mengendalikan blog, menukar dokumen Acrobat .pdf kepada Words .doc, dan cara memetik gambar dari skrin, barulah terfikir untuk menyebarkan isi kandung buku ini.

Kaum Cina sudah berkurun-kurun berada di Nusantara Melayu dan hidup berintegrasi dengan masyarakat setempat di mana ada pelabuhan seperti Kuala Terengganu, Singapura, Melaka, dan lain-lain.

Tetapi hari ini, negara Malaysia dan bangsa Malaysia yang ingin dibina tidak tercapai kerana kewujudan kelompok kaum Cina yang berasal dari buruh dan peniaga yang diimpot British dari akhir-akhir kurun ke 19 dan begitu meningkat penghijrahan pada awal tahun 20.

Mereka menimbulkan masaalah dengan tuntutan kecinaan mereka dan sikap angkuh mereka yang lahir dari dominasi ekonomi. Akibat perasaan rendah diri, kaum pribumi mudah terpedaya dengan wang rasuah dan pujuk rayu mereka hingga lalai dengan permainan kuasa oleh Cina pendatang ini.

Kumpulan Cina pendatang yang dimaksudkan dan mempopulasikan Malaya dan Borneo Malaysia adalah kelompok Cina yang dipanggil Cina Pinggir Pantai. Mereka ini merupukan sebahagian dari dispora Cina yang dipanggil Cina Seberang Laut (Overseas Chinese).

Buku terjemahan Sterling Seagrave ini perlu didedahkan kepada semua penduduk Prubumi Malaya untuk menyedarkan akan sejarah hitam kelompok Cina Pinggiran Pendedahan ini akan menyedarkan kewujudan kuasa-kuasa ghaib di belakang rakyat Malaysia dari kaum Cina yang telah kita terima sebagai sebahagian dari kita.

Kuasa-kuasa ghaib ini bertujuan untuk melebarkan pengaruh dan mendominasi kuasa ethnocentric Cina hanya untuk kepentingan bersama Cina Seberang Laut dan bukan untuk kepentingan negara dan rakyat yang menerima mereka sebagai warganegara.

Sore Tahun Baru Cina
Januari 25hb, 2009

1 ulasan:

Dal berkata...

Serupalah dengan matlamat tiap-tiap seorang Yahudi yang tersebar dimerata negara dunia ini.

Berusaha juang hanya untuk kepentingan kaum sendiri - bukan untuk negara tempat mustautin - dan bila mencapai mana-mana tahap kuasa yang boleh dijadilan pelantar lancaran, mereka mengorak langkah untuk menguasai kaum peribumi negara yang ditumpangi.

Pulau Temasik terlepas kapada mereka dan sekarang Pulau Mutiara.